Všeobecné stavební obchodní podmínky společnosti Outulný, a.s. pro subdodavatele
dle § 273 obchodního zákoníku
Stránka 8 z 19
- je povinen objednateli kdykoli umoţnit objednateli nahlédnutí do podkladů souvisejících s prováděním díla, je povinen průběţně a včas informovat
objednatele o stavu projektování, stavu provádění díla, rozsahu zadaných subdodávek, rozpracovanosti výrobků určených pro provedení díla, a dalších
poznatcích nebo problémech, které mohou mít vliv na rozhodování objednatele o otázkách, o nichţ je podle smlouvy o dílo a těchto obchodních podmínek
oprávněn rozhodovat.
- je povinen vyměnit, tj. trvale odvolat z provádění díla a nahradit jiným pracovníkem, kteréhokoliv pracovníka pověřeného jednotlivými úkoly při provádění
díla v případě, ţe o to poţádá objednatel.
- na výzvu objednatele je povinen předloţit:
a) osvědčení o registraci, kde je uveden jako plátce z příjmů ze závislé činnosti,
b) listinu, která bude dosvědčovat, ţe daň ze závislé činnosti hradí dle ust. § 38 f) zákona č. 586/1992 Sb., v platném znění;
c) listinu, která bude prokazovat zajištění daně dle ust. § 38 e) nebo dle ust. § 38 d) zákona č. 586/1992 Sb., v platném znění.
Smluvní strany se dohodly, ţe nepředloţí-li zhotovitel uvedené listiny ve lhůtě stanovené objednatelem, má objednatel právo jednostranně z fakturované
částky provést zádrţné na zajištění daně, a to ve výši odpovídající daňové povinnosti, navýšené o předpokládanou částku případné sankce stanovené
příslušným finančním úřadem za nesplnění daňové povinnosti zhotovitelem.
2. Objednatel
- je oprávněn k soustavné kontrole provádění díla a v případě potřeby i ve výrobně zhotovitele
-- je oprávněn zastavit práce, a to vedle jiných případů uvedených ve VSOP i v případě, ţe zhotovitel svým postupem maří splnění dohodnutého termínu
nebo rozhodujících dílčích termínů a tím i realizaci dohodnutého díla, zejména porušením povinností stanovených v této smlouvě nebo v těchto smluvních
podmínkách, popř. odmítne nastoupit na výzvu objednatele k zahájení prací, odmítne dílo dle této smlouvy provést nebo bude opakovaně poskytovat
vadné plnění a nesjedná nápravu. V takovém případě je objednatel oprávněn obrátit se na třetí osobu a uzavřít s ní dohodu o dokončení díla zhotovitele,
popř. dílo dokončit sám. Objednatel je v tomto případě oprávněn náklady na toto dokončení díla v plné výši přeúčtovat zhotoviteli, který je povinen je
neprodleně uhradit nejpozději do 14ti dnů od doručení faktury.
-
můţe poţádat zhotovitele, aby zakázal přístup na staveniště těm svým zaměstnancům nebo subdodavatelům, jeţ objednatel povaţuje za
nekompetentní, nedbalé, nedodrţující pokyny objednatele nebo jinak problematické.
- v případě, ţe v průběhu stavby je zjištěno, ţe jsou ohroţeny termíny dohodnutého plnění ze strany zhotovitele, je oprávněn poţadovat na něm nasazení
větší kapacity i práce v prodlouţených směnách, aby byl harmonogram dodrţen.
- má právo poţadovat po zhotoviteli další dodatečné práce a dodávky související s dílem, pokud takto poţadované práce svým finančním objemem
nepřekročí 10% celkové ceny (bez DPH) sjednaného díla. Zhotovitel je povinen toto plnění zajistit, přičemţ platí, ţe v ceně díla je zahrnuto i toto
objednatelem dodatečně zahrnuté plnění a to do výše 1% ceny díla (bez DPH). Na plnění nad 1% ceny díla bude uzavřen dodatek ke smlouvě o dílo.
V rozsahu do 5% ceny díla (bez DPH) provede zhotovitel dílo v čase sjednaném touto smlouvou, pro vyšší rozsah bude termín dohodnut.
odd. 24.
Další ujednání o ceně, fakturování a placení
1. Cena díla obsahuje veškeré náklady nezbytné pro kvalitní zhotovení díla jako např.
náklady na dopravu,VRN, kompletační činnost, koordinaci s ostatními profesemi a koordinaci a případné dopracování prováděcího projektu,
náklady na zajištění potřebných dokladů, na vypracování projektu skutečného provedení díla ve třech vyhotoveních
pojištění, zajištění bezpečné práce,
náklady na ochranu materiálů a díla aţ do přejímky, poplatky za skládky,
náklady na zimní opatření, případně na další zhoršené povětrnostní podmínky
náklady na zařízení staveniště a jeho provoz, náklady spojené s omezeným přístupem k dílu a omezeným prostorem pro staveniště, ceny vodného,
stočného a energií, pracovní lešení, plošiny, příp. nutné zvedací mechanizmy a jejich montáţ,
náklady na poţární utěsnění prostupů
náklady na zhotovení a odstranění vzorků, předepsané zkoušky a atesty
náklady na likvidaci odpadů
náklady spojené s prostoji vzniklými souběţnou činností jiných dodavatelů, statickými úpravami nebo dalšími poţadavky, které vyplynou z potřeb
stavby
náklady spojené se zárukou za jakost díla
náklady na zkušební provoz, komplexní vyzkoušení, odborné zaškolení obsluhy, zprovoznění
náklady na práce HSV související s prováděným dílem
to je náklady na veškeré i ztíţené podmínky, které je moţno při provádění díla, dopravě nebo uloţení hmot očekávat (zhotovitel si je vědom, ţe na
pozdější doplňky nebude brán zřetel).
V ceně díla je obsaţen i předpokládaný vývoj cen vstupních nákladů a předpokládané zvýšení ceny v závislosti na čase plnění. Náklady na výše
uvedené práce nebudou objednatelem zvlášť hrazeny a jsou součástí smluvní ceny.
2. U poloţek jejichţ cena není v nabídce stanovena se má zato, ţe jsou zahrnuty v ceně díla. Ocenění opomenutých částí díla, které zhotovitel nezahrnul
do rozpočtu, nelze dodatečně zahrnout do ceny díla jejím navýšením.
3. Rozpis ceny je uveden v cenové nabídce zhotovitele. § 547 odst. 2 a 3 obchodního zákoníku se ve vztahu k rozpisu neuplatní. Tento rozpis ceny slouţí
pouze pro účely fakturace (rozpis poloţek a jejich ocenění) a ocenění objednatelem poţadovaných víceprací a ocenění méněprací. Zhotovitel má nárok na
úhradu ceny pouze skutečně provedených prací a dodávek, proto je celková cena k úhradě rovna součtu cen jednotlivých realizovaných poloţek (výkonů)
v cenách uvedených v rozpisu, maximálně však činí celkovou ve smlouvě dohodnutou částku. Nebudou-li pro rozpor PD a rozpisu některé výkony (poloţky)
uvedené v rozpisu realizovány, resp. budou realizovány v menších objemech neţ uvedených v rozpisu, sniţuje se cena díla k úhradě o cenu těchto
nerealizovaných výkonů, resp. nerealizovaných objemů, která je u těchto výkonů (poloţek) uvedena v rozpisu.
4. Zhotovitel není oprávněn vyuţívat chyb, špatného porozumění nebo jakékoli obdobné příčiny k odůvodnění ţádosti o zvýšení ceny ve vztahu k ceně
nabídnuté a stvrzené smluvně.
odd. 25. Fakturování a placení
1. Úhradu ceny díla objednatel provede na základě vyúčtování – fakturace objednatelem, prováděné dle ujednání ve smlouvě o dílo buď měsíčně nebo aţ
po provedení celého díla, kterým se rozumí jeho ukončení a protokolární předání objednateli.
2. V případě měsíční fakturace bude tato dílčí fakturace prováděna dle objemu skutečně provedených prací a dodávek v předchozím kalendářním měsíci.
Zhotovitel bude předkládat objednateli podepsaný soupis provedených prací a dodávek („SPPD“) a odpovídající zjišťovací protokol nejpozději poslední den
v měsíci, v němţ byly vykázané práce a dodávky provedeny. Hlavní stavbyvedoucí objednatele provede kontrolu správnosti kaţdého soupisu provedených
prací a dodávek. Pokud je soupis prací a dodávek v pořádku, hlavní stavbyvedoucí jej předloţí spolu se zjišťovacím protokolem ke schválení a podpisu
statutárnímu zástupci objednatele Svatoslavu Outulnému nebo ing. Svatoslavu Outulnému a následně objednatel tímto statutárním zástupce objednatele
výslovně schválený a podepsaný soupis prací a dodávek se zjišťovacím protokolem předá zhotoviteli. V opačném případě vrátí objednatel zhotoviteli
soupis prací a dodávek a zjišťovací protokol k opravě.
V souladu s takto potvrzeným zjišťovacím protokolem vystaví zhotovitel dílčí fakturu s náleţitostmi dle odst. 9. tohoto odd. VSOP a dohodnutou splatností.
Fakturu nelze vystavit a proplatit bez statutárním zástupcem objednatele Svatoslavem Outulným nebo ing. Svatoslavem Outulným schváleného a
podepsaného soupisu prací a dodávek a zjišťovacího protokolu, které musí být nedílnou součástí faktury. První faktura bude však uhrazena aţ po
předloţení záruční listiny za provedení díla ve smyslu čl. smlouvy o dílo (pokud je bankovní garance smlouvou sjednána). Datem uskutečnění zdanitelného
plnění v případě dílčího plnění se rozumí poslední den v měsíci, ve kterém byly práce a dodávky provedeny. Součet dílčích faktur však nesmí překročit
90% ze sjednané ceny díla vč. DPH. Z kaţdé jednotlivé dílčí měsíční faktury (z účtované částky vč. DPH) bude provedena pozastávka ve výši 10%, která
bude uvolněna po vystavení a doručení správné a oprávněné konečné faktury, a to ve lhůtě 14 pracovních dnů od doručení písemné ţádosti o uvolnění
pozastávky objednateli.
3. Poslední tzv. konečnou fakturu má zhotovitel právo vystavit a poţadovat její zaplacení pouze a aţ v případě provedení celého díla (jeho ukončení a
protokolárním předání objednateli). Faktura musí být vystavena a objednateli doručena do 15 dnů ode dne zdanitelného plnění, kterým je ukončení a
předání díla objednateli. Konečná faktura však nebude činit méně jak 10% ceny díla. Nedílnou součástí konečné faktury musí být oběma stranami
odsouhlasený podepsaný SPPD a odsouhlasený a podepsaný zjišťovací protokol ke konečné faktuře (pro které platí procedura uvedená v odst. 2. tohoto
oddíl VSOP) a protokol o předání a převzetí celého díla objednatelem, podepsaný oprávněnými osobami obou smluvních stran, a to na straně objednatele
hlavním stavbyvedoucím současně s výrobně – obchodním nebo technicko - obchodním ředitelem nebo samostatně výrobně – obchodním nebo technicko
- obchodním ředitelem nebo samostatně statutárním zástupcem objednatele Svatoslavem Outulným nebo ing. Svatoslavem Outulným.