Page 9 - Vseobecne_stavebni_a_obchodni_podminky2010-4

Basic HTML Version

Všeobecné stavební obchodní podmínky společnosti Outulný, a.s. pro subdodavatele
dle § 273 obchodního zákoníku
Stránka 9 z 19
4. Z konečné faktury (z účtované částky) bude provedena pozastávka ve výši 10% z celkové odsouhlasené fakturace za dílo (z celkové účtované ceny vč.
DPH). Část pozastávky ve výši 50%, bude uvolněna po předání a převzetí celého díla objednatelem a v případě subdodavatelského charakteru této
smlouvy i investorem bez vad a nedodělků a po doručení dobropisu v případě naplnění ujednání o skontu, a to ve lhůtě 14 pracovních dnů po doručení
písemné ţádosti zhotovitele o uvolnění pozastávky objednateli.
5. Po uplynutí sjednané záruční doby bude uvolněno na základě písemné ţádosti zhotovitele zbylých 50% nevyčerpané pozastávky, a to ve lhůtě do 14
pracovních dnů od doručení písemné ţádosti zhotovitele o uvolnění pozastávky objednateli. Tuto pozastávku lze v případě souhlasu objednatele nahradit
bankovní zárukou, případně směnkou se směnečným prohlášením.
6. V případě, kdy je sjednáno zaplacení celé ceny díla aţ po jeho provedení, platí ustanovení odst. 3, 4 a 5 tohoto odd. VSOP.
7. Objednatel splní svoji platební povinnost v den, který následuje po dni, v němţ předloţil proveditelný a krytý příkaz k úhradě svému peněţnímu ústavu.
8. Splatnost faktur počítaná od data doručení objednateli činí:
a) Kaţdá dílčí měsíční faktura je splatná do 60 dní od data jejího doručení objednateli. Pro případ její úhrady během 20 denní prověřovací lhůty, počítáno
od data doručení, se sjednává sleva z ceny účtované touto fakturou (vč. DPH) ve výši 3% (skonto).
b) Konečná faktura splatná do 95 dní od jejího doručení objednateli. Pro případ její úhrady během 65 denní prověřovací lhůty, počítáno od data doručení,
se sjednává sleva z ceny účtované touto fakturou (vč. DPH) ve výši 3% (skonto).
c) Při kaţdém dalším novém předloţení faktury se lhůty počítají ode dne předloţení této faktury.
V případě úhrady faktur v prověřovací lhůtě je zhotovitel povinen vystavit objednateli daňový dobropis ve výši skonta.
9. Faktury zhotovitele musí obsahovat zejména:
označení dodavatele a příjemce, jejich sídla (místo podnikání a trvalý pobyt v případě fyzické osoby), IČ a DIČ
číslo smlouvy, označení díla, název stavby, středisko stavby
číslo faktury, den odeslání a den splatnosti faktury
specifikaci zdanitelného plnění
datum uskutečnění zdanitelného plnění
označení peněţního ústavu a číslo účtu, na který se má platit
účtovanou cenu bez DPH, rozpis DPH dle platných předpisů
informaci o výši pozastávky
podpis oprávněné osoby
Konečná faktura dále musí obsahovat alespoň tyto další údaje:
celkovou cenu díla bez DPH, DPH celkem dle platných předpisů
rozpis vyúčtovaných částek podle jednotlivých dílčích měsíčních faktur
celkovou částku k úhradě
informaci o výši pozastávky
10. Faktura je vadná a její splatnost nenastane, pokud faktura není doručena objednateli nebo není vystavena v souladu s odsouhlaseným SPPD,
zjišťovacím protokolem a protokolem a předání a převzetí díla objednatelem nebo neobsahuje veškeré dohodnuté náleţitosti nebo k ní nejsou přiloţeny
dohodnuté listiny, dále není-li vystavena v souladu se zákonem o DPH, popř. má jiné nedostatky. Zhotovitel má právo na zaplacení ceny účtované
konečnou fakturou pouze a aţ v případě provedení celého díla (jeho ukončení a protokolárním předání objednateli). Objednatel je však oprávněn přijmout i
zaplatit konečnou fakturu, vystavenou navzdory neukončení či protokolárnímu nepředání díla, přijetím či zaplacením takové faktury se nezakládá
domněnka provedení díla.
Objednatel je oprávněn vadnou fakturu zhotoviteli vrátit. Zhotovitel je oprávněn, podle povahy nesprávnosti, fakturu opravit nebo nově vyhotovit, s tím, ţe
stanoví novou lhůtu splatnosti v původní délce počítané ode dne doručení této nové (opravené) faktury.
11. V případě, ţe v průběhu stavby dojde k nárůstu pohledávek ze strany objednatele, je tento oprávněn pozastavit platby do výše svých všech
pohledávek. Tyto platby budou uvolněny po odstranění příčiny, která k pozastávce vedla, resp. po vyúčtování finančních nároků objednatele. Toto je moţno
provést i v průběhu plnění díla u dílčích termínů a k uvolnění dojde po nápravě zjištěného stav.
12. Objednatel je oprávněn poţadovat na zhotoviteli a zhotovitel je povinen předloţit objednateli průkaz, ţe řádné plní své finanční závazky vůči svým
dodavatelům – podzhotovitelům. Objednatel je oprávněn poţadovat tento průkaz kdykoli po dobu plnění závazků ze smlouvy o dílo. Pokud objednatel zjistí,
ţe zhotovitel je v platební neschopnosti nebo neplní své finanční závazky vůči svým dodavatelům, je objednatel oprávněn uhradit dluţné částky přímo
těmto podzhotovitelům a o takto zaplacené částky pak sníţí (započte) své plnění vůči zhotoviteli. Pokud objednatel zjistí takové skutečnosti opakovaně
(druhý či další případ), bude to povaţováno za podstatné porušení smlouvy zhotovitelem a zakládá to důvod pro odstoupení od smlouvy objednatelem.
13. Objednatel není v prodlení s úhradou svých závazků vůči zhotoviteli v případě, ţe zhotoviteli doloţí a prokáţe, ţe jeho prodlení je způsobeno
neplacením ze strany investora.
14. Objednatel není v prodlení s úhradou svých závazků vůči zhotoviteli po dobu, po kterou je zhotovitel je v prodlení s plněním díla včetně odstranění vad
a nedodělků, o dobu prodlení zhotovitele se v takovém případě prodluţuje doba splatnosti závazků objednatele.
15. Zhotovitel není oprávněn bez předchozího souhlasu objednatele jednostranně započíst svoji pohledávku za objednatelem proti vzájemné pohledávce
objednatele.
16. Zhotovitel není oprávněn svoji pohledávku, resp. nárok vzniklý vůči objednateli v souvislosti se smlouvou o dílo postoupit třetí osobě, zastavit nebo jinak
obdobně s ním disponovat bez předchozího písemného souhlasu objednatele.
17. V případě, ţe stavba je financována ze státního rozpočtu a dojde k opoţděné úhradě finančních prostředků ze strany investora a objednatel z tohoto
důvodu nebude schopen hradit faktury v termínu dle uzavřené smlouvy, budou strany postupovat takto:
- objednatel bude neprodleně zhotovitele informovat o vzniklé situaci
- zhotovitel bude za účelem zajištění plynulé realizace díla i nadále pokračovat v provádění díla a to aţ do doby, neţ smluvní strany dohodnou další postup
- zhotovitel přistoupí na prodlouţení splatnosti faktur o dobu nezbytně nutnou, nejdéle o dalších 90 dnů
- v případě poţadavku objednatele zhotovitel zastaví (omezí) práce a bude jednat o vzniklé situaci
- Pokud dojde k zastavení stavby, zavazuje se zhotovitel uzavřít s objednatelem dodatek o změně rozsahu předmětu plnění, příp. o zrušení smlouvy.
18. V případě prodlení s placením fakturované ceny díla je objednatel povinen uhradit zhotoviteli smluvní úrok z prodlení ve výši 1,2% ročně, maximálně
však ve výši 10% z ceny díla bez DPH.
odd. 26. Pozastávky
1. Pozastávka (zádrţné) z faktur zhotovitele představuje záruku na řádné splnění smluvních závazků zhotovitele, které mohou vyplynout z odpovědnosti za
vady a záruky za jakost, nároku na uhrazení smluvních pokut, nároků na náhradu prokázané škody a jiných splatných nároků objednatele. Pokud takové
nároky objednatele vůči zhotoviteli vzniknou, je objednatel oprávněn se uspokojit z pozastávky, pokud zhotovitel příslušný nárok objednatele neuspokojí
sám na základě výzvy objednatele.
2. Z pozastávky je moţné uhradit také odstranění vad a případných nedodělků pokud nebudou odstraněny řádně a včas podle lhůt uvedených v protokolu
při převzetí díla objednatelem a objednatel si takové odstranění nechá provést jinou osobou nebo je jako odborná osoba provede sám.
3. V případě pouţití pozastávky objednatelem během provádění díla na základě práva určeného v tomto odstavci, je zhotovitel povinen pozastávku doplnit
na částku poţadovanou smlouvou o dílo, popř. nahradit chybějící část bankovní zárukou podle smlouvy o dílo (se souhlasem objednatele). Pokud
zhotovitel nedoplní pozastávku sloţením peněţních prostředků ani nepředloţí bankovní záruku podle podmínek smlouvy o dílo, je objednatel oprávněn
doplnit chybějící pozastávku sráţkou (započtením) z jakékoliv další platby, kterou má na základě smlouvy o dílo vůči zhotoviteli uskutečnit.
4. Pouţití pozastávky je objednatel povinen oznámit zhotoviteli spolu s výzvou k jejímu doplnění, přičemţ mu pro účetní účely vystaví příslušný účetní
doklad o výši nároku a o jeho započtení proti pohledávce zhotovitele.
5. Objednatel i zhotovitel jsou povinni vést evidenci výše aktuálně uplatněných pozastávek a na poţádání kterékoliv ze stran si tyto evidence porovnají.
odd. 27. Náhrady škod
1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo na vlastní náklady a na vlastní nebezpečí a zajistit dílo proti krádeţi a dalším škodám. Převzetím staveniště k
provedení díla nese zhotovitel nebezpečí všech škod na prováděném díle pro objednatele a za materiál, a to od zahájení prací aţ do podepsání
předávacího protokolu, kdy odpovědnost za škody přechází na objednatele. Vlastnictví ke zhotovovanému dílu přechází ze zhotovitele na objednatele
okamţikem zabudování, eventuelně provedením prací.
2. Pokud činností zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli z důvodu opomenutí, nedbalosti nebo neplnění podmínek této smlouvy o dílo, zákona,
ČSN či jiných norem a předpisů, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu škodu odstranit, není-li to moţné, pak finančně uhradit. Veškeré náklady s
tím spojené nese zhotovitel.