Previous Page  9 / 20 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 20 Next Page
Page Background

Obchodní podmínky společnosti Outulný VHS spol. s r.o. pro subdodavatele

dle občanského zákoníku

- 9 -

náklady na ochranu materiálů a díla až do přejímky, poplatky za skládky,

náklady na zimní opatření, případně na další zhoršené povětrnostní podmínky

náklady na zařízení staveniště a jeho provoz, náklady spojené s omezeným přístupem k dílu a omezeným prostorem pro staveniště, ceny

vodného, stočného a energií, pracovní lešení, plošiny, příp. nutné zvedací mechanizmy a jejich montáž,

náklady na požární utěsnění prostupů

náklady na zhotovení a odstranění vzorků, předepsané zkoušky a atesty

náklady na likvidaci odpadů

náklady spojené s prostoji vzniklými souběžnou činností jiných dodavatelů, statickými úpravami nebo dalšími požadavky, které vyplynou

z potřeb stavby

náklady spojené se zárukou za jakost díla

náklady na zkušební provoz, komplexní vyzkoušení, odborné zaškolení obsluhy, zprovoznění

náklady na práce HSV související s prováděným dílem

to je náklady na veškeré i ztížené podmínky, které je možno při provádění díla, dopravě nebo uložení hmot očekávat (zhotovitel si je vědom,

že na pozdější doplňky nebude brán zřetel).

V ceně díla je obsažen i předpokládaný vývoj cen vstupních nákladů a předpokládané zvýšení ceny v závislosti na čase plnění. Náklady na

výše uvedené práce nebudou objednatelem zvlášť hrazeny a jsou součástí smluvní ceny.

2. U položek jejichž cena není v nabídce stanovena se má zato, že jsou zahrnuty v ceně díla. Ocenění opomenutých částí díla, které zhotovitel

nezahrnul do rozpočtu, nelze dodatečně zahrnout do ceny díla jejím navýšením.

3. Rozpis ceny je uveden v cenové nabídce zhotovitele. občanského zákoníku se ve vztahu k rozpisu neuplatní. Tento rozpis ceny slouží pouze

pro účely fakturace (rozpis položek a jejich ocenění) a ocenění objednatelem požadovaných víceprací a ocenění méněprací. Zhotovitel má nárok

na úhradu ceny pouze skutečně provedených prací a dodávek, proto je celková cena k úhradě rovna součtu cen jednotlivých realizovaných

položek (výkonů) v cenách uvedených v rozpisu, maximálně však činí celkovou ve smlouvě dohodnutou částku. Nebudou-li pro rozpor PD a

rozpisu některé výkony (položky) uvedené v rozpisu realizovány, resp. budou realizovány v menších objemech než uvedených v rozpisu, snižuje

se cena díla k úhradě o cenu těchto nerealizovaných výkonů, resp. nerealizovaných objemů, která je u těchto výkonů (položek) uvedena v

rozpisu.

4. Zhotovitel není oprávněn využívat chyb, špatného porozumění nebo jakékoli obdobné příčiny k odůvodnění žádosti o zvýšení ceny ve vztahu k

ceně nabídnuté a stvrzené smluvně.

odd. 25. Fakturování a placení

1. Úhradu ceny díla objednatel provede na základě vyúčtování – fakturace objednatelem, prováděné dle ujednání ve smlouvě o dílo buď měsíčně

nebo až po provedení celého díla, kterým se rozumí jeho ukončení a protokolární předání objednateli.

2. V případě měsíční fakturace bude tato dílčí fakturace prováděna dle objemu skutečně provedených prací a dodávek v předchozím kalendářním

měsíci. Zhotovitel bude předkládat objednateli podepsaný soupis provedených prací a dodávek („SPPD“) a odpovídající zjišťovací protokol

nejpozději poslední den v měsíci, v němž byly vykázané práce a dodávky provedeny. Hlavní stavbyvedoucí objednatele provede kontrolu

správnosti každého soupisu provedených prací a dodávek. Pokud je soupis prací a dodávek v pořádku, hlavní stavbyvedoucí jej předloží spolu se

zjišťovacím protokolem ke schválení a podpisu statutárnímu zástupci objednatele Svatoslavu Outulnému a následně objednatel tímto statutárním

zástupce objednatele výslovně schválený a podepsaný soupis prací a dodávek se zjišťovacím protokolem předá zhotoviteli. V opačném případě

vrátí objednatel zhotoviteli soupis prací a dodávek a zjišťovací protokol k opravě.

V souladu s takto potvrzeným zjišťovacím protokolem vystaví zhotovitel dílčí fakturu s náležitostmi dle odst. 9. tohoto odd. OP a dohodnutou

splatností. Fakturu nelze vystavit a proplatit bez statutárním zástupcem objednatele Svatoslavem Outulným nebo ředitelem Radkem Líbalem

schváleného a podepsaného soupisu prací a dodávek a zjišťovacího protokolu, které musí být nedílnou součástí faktury. První faktura bude však

uhrazena až po předložení záruční listiny za provedení díla ve smyslu čl. smlouvy o dílo (pokud je bankovní garance smlouvou sjednána). Datem

uskutečnění zdanitelného plnění v případě dílčího plnění se rozumí poslední den v měsíci, ve kterém byly práce a dodávky provedeny. Součet

dílčích faktur však nesmí překročit 90% ze sjednané ceny díla vč. DPH. Z každé jednotlivé dílčí měsíční faktury (z účtované částky vč. DPH) bude

provedena pozastávka ve výši 10%, která bude uvolněna po vystavení a doručení správné a oprávněné konečné faktury, a to ve lhůtě 14

pracovních dnů od doručení písemné žádosti o uvolnění pozastávky objednateli.

3. Poslední tzv. konečnou fakturu má zhotovitel právo vystavit a požadovat její zaplacení pouze a až v případě provedení celého díla (jeho

ukončení a protokolárním předání objednateli). Faktura musí být vystavena a objednateli doručena do 15 dnů ode dne zdanitelného plnění, kterým

je ukončení a předání díla objednateli. Konečná faktura však nebude činit méně jak 10% ceny díla. Nedílnou součástí konečné faktury musí být

oběma stranami odsouhlasený podepsaný SPPD a odsouhlasený a podepsaný zjišťovací protokol ke konečné faktuře (pro které platí procedura

uvedená v odst. 2. tohoto oddíl OP) a protokol o předání a převzetí celého díla objednatelem, podepsaný oprávněnými osobami obou smluvních

stran, a to na straně objednatele hlavním stavbyvedoucím současně s ředitelem Radkem Líbalem nebo samostatně statutárním zástupcem

objednatele Svatoslavem Outulným.

4. Z konečné faktury (z účtované částky) bude provedena pozastávka ve výši 10% z celkové odsouhlasené fakturace za dílo (z celkové účtované

ceny vč. DPH). Část pozastávky ve výši 50%, bude uvolněna po předání a převzetí celého díla objednatelem a v případě subdodavatelského

charakteru této smlouvy i investorem bez vad a nedodělků a po doručení dobropisu v případě naplnění ujednání o skontu, a to ve lhůtě 14

pracovních dnů po doručení písemné žádosti zhotovitele o uvolnění pozastávky objednateli.

5. Po uplynutí sjednané záruční doby bude uvolněno na základě písemné žádosti zhotovitele zbylých 50% nevyčerpané pozastávky, a to ve lhůtě

do 14 pracovních dnů od doručení písemné žádosti zhotovitele o uvolnění pozastávky objednateli. Tuto pozastávku lze v případě souhlasu

objednatele nahradit bankovní zárukou, případně směnkou se směnečným prohlášením.

6. V případě, kdy je sjednáno zaplacení celé ceny díla až po jeho provedení, platí ustanovení odst. 3, 4 a 5 tohoto odd. OP.

7. Objednatel splní svoji platební povinnost v den, který následuje po dni, v němž předložil proveditelný a krytý příkaz k úhradě svému peněžnímu

ústavu.

8. Splatnost faktur počítaná od data doručení objednateli činí:

a) Každá dílčí měsíční faktura je splatná do 60 dní od data jejího doručení objednateli. Pro případ její úhrady během 20 denní prověřovací lhůty,

počítáno od data doručení, se sjednává sleva z ceny účtované touto fakturou (vč. DPH) ve výši 3% (skonto).

b) Konečná faktura splatná do 95 dní od jejího doručení objednateli. Pro případ její úhrady během 65 denní prověřovací lhůty, počítáno od data

doručení, se sjednává sleva z ceny účtované touto fakturou (vč. DPH) ve výši 3% (skonto).

c) Při každém dalším novém předložení faktury se lhůty počítají ode dne předložení této faktury.

V případě úhrady faktur v prověřovací lhůtě je zhotovitel povinen vystavit objednateli daňový dobropis ve výši skonta.

9. Faktury zhotovitele musí obsahovat zejména:

označení dodavatele a příjemce, jejich sídla (místo podnikání a trvalý pobyt v případě fyzické osoby), IČ a DIČ

číslo smlouvy, označení díla, název stavby, středisko stavby

číslo faktury, den odeslání a den splatnosti faktury

specifikaci zdanitelného plnění

datum uskutečnění zdanitelného plnění

označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který se má platit

účtovanou cenu bez DPH, rozpis DPH dle platných předpisů

informaci o výši pozastávky

podpis oprávněné osoby

Konečná faktura dále musí obsahovat alespoň tyto další údaje:

celkovou cenu díla bez DPH, DPH celkem dle platných předpisů

rozpis vyúčtovaných částek podle jednotlivých dílčích měsíčních faktur

celkovou částku k úhradě

informaci o výši pozastávky